11.20.2009

CAMERON HIGHLAND

Tarikh ; 13 November 2009
Tempat ; Cameron Highland

Cuti hujung tahun ni aku bermurah hati nak belanja anak sedara aku melawat ke comeron highland..belanja tu pon bersebab..sebabnye aku dah berjanji ngan anak sedara aku bahawa kalo diorang pekse final dapat nombor satu aku belanja makan angin di cameron highland.. so apa lagi,, tuntutlah budak-budak tu bila dapat peksa nombor satu dalam kelas..
 Tapi aku tak mungkir janji, confirm belanja punyer.. kami bertolak malam kul 9.00 malam.. sampai di sana kul 4.00 pagi... sesampainya di sana,,,bulu roma terus tegak ..badan dah tak tahan sejuk...apatah lagi sampainyer ke tanah rata aku terus g mandi..sian aku tgk anak sedara aku menahan kesejukkan..
 Sesudah mandi dan solat subuh,, kai terus ke Ladang BOH Sg Palas..Jalan nak ke situ,mak aaii,,berliku-liku, agak takut nak bawak kereta..tapi alang-alang dah sampai kannn,pergi jugak la kami ke ladang BOH itu..
 Anak sedara aku sempat lagi nak pose..siap bagi peace lagi.
 Aku pon nak bergambar jugak


 Kat restoran aper ntah..aku tak order minum pon,,just beli aiskrim jer..
Ladang Teh yang terbentang luas.. 

Seterusnya, kami melawat ke TAMAN AGRO AL MASHOOR, lokasinya terletak di taman sedia tidak jauh dari tanah Rata menghala ke Brinchang, jaraknya lebih kurang 2KM jer.. Tiada bayaran untuk masuk ke taman ini..Difahamkan bahawa taman ini satu-satunya ladang yang dimiliki oleh pengusaha Bumiputera Melayu..Apa yang menarik di sini adalah ladang strawberry yang cantik dan bersih serta pusat jualan yang menjual aiskrim perisa strawberi,jem strawberi, jus dan kordial....anak sedara yang paling suka..tengok tu..


buah strawberi yang baru nak masak





Perasan tak ada pokok anggur menjalar dibumbung pusat jualan. Tu yang pelik tuh..kalo diperhatikan betol-betol  pokok anggur banyak ditanam disini, tapi tak jumpa pulak orang  yang jual buah anggur di sini. .Tanam boleh, tapi kalau nak makan anggur, pergi je ke Ladang Anggur Tasik Beris, Sik, Kedah..

No comments: